H Oδύσσεια ζωντανεύει

                  Τη σχολική χρονιά 2015-2016 έγινε μια διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση από τη φιλόλογο της τάξης Αναστασοπούλου Ελευθερία σε συνεργασία με την καθηγήτρια πληροφορικής Ζίγκηρη Άννα.  

H Οδύσσεια είναι το δεύτερο μεγάλο μεγάλο έργο του Ομήρου και διδάσκεται από μετάφραση στην Α΄ Γυμνασίου. Η μεγάλη αξία του έργου διαφαίνεται από το γεγονός ότι διασώθηκε πλήρως, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το γεγονός ότι αποτελούσε βασικό μάθημα για τη διαπαιδαγώγηση των νέων από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας. Η επίδραση που άσκησε στην αρχαία ελληνική και αργότερα στη ρωμαϊκή λογοτεχνία υπήρξε ιδιαίτερα μεγάλη, ενώ  ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να  εμπνέει  λογοτέχνες, καλλιτέχνες ακόμα και σκηνοθέτες. 

                Ζητούμενο, λοιπόν, ήταν να εμπνεύσει και τους μαθητές του σχολείου μας. Πώς θα γινόταν αυτό; Πώς δεν θα καταντούσε ένα μάθημα βαρετό και κουραστικό; Πώς θα ανακάλυπταν τη μαγεία της ποίησης; Και πώς θα εμπλεκόταν όλη τους η δημιουργία με τις Νέες Τεχνολογίες;

odysseia

H ιδέα της δραματοποίησης

        Η ιδέα της διαφορετικής προσέγγισης του μαθήματος δεν άργησε να έρθει.
-Πώς θα σάς φαινόταν να δραματοποιήσουμε τη σκηνή που εξετάζουμε; (α 361-497)
Η απάντηση ήταν περισσότερο από ενθουσιώδης. Θα το έκαναν με μεγάλη χαρά. Εξάλλου, η συγκεκριμένη σκηνή είχε αρκετά συμμετέχοντα πρόσωπα, ώστε να δραστηριοποιηθούν όλοι οι μαθητές.
        Άρχισαν, λοιπόν, να μοιράζουν ρόλους: Τηλέμαχος, Αντίνοος, Ευρύμαχος, Φήμιος, Μνηστήρες, Πηνελόπη, Βάγιες, Ευρύκλεια, αλλά και οι σκηνοθέτες, μουσικοί, καλλιτεχνικοί διευθυντές.
Πρόβες, ετοιμασίες, και…αρχίζουμε.

proves
kithara

Έμπνευση και δημιουργία

Η αφίσα 

afisa

Το κόμικ

comic

Οι ζωγραφιές

aerop

Τέλος του ταξιδιού;

Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.
Aλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου…. Κ. Π. Καβάφης

Το ταξίδι θα τέλειωνε εδώ; Πώς θα κρατούσαμε το ενδιαφέρον ζωντανό για μια άλλη περιπέτεια; Η ιδέα τώρα ήταν να βρούμε και άλλες δημιουργικές πτυχές και κλίσεις σε διάφορους τομείς όπως προγραμματισμό ή ζωγραφική. Ανακαλύψαμε. λοιπόν, ταλέντα και στον προγραμματισμό και στη ζωγραφική. Ιδού το αποτέλεσμα με το https://www.blender.org/

Η σκηνή επιλέχθηκε από το τμήμα και ο μαθητής Κ. Β. καλλιτέχνησε…

kv

http://6digifestach.blogspot.com/